• BIST 106.711
  • Altın 143,514
  • Dolar 3,5567
  • Euro 4,1387
  • İstanbul 23 °C
  • Ankara 16 °C
  • İzmir 22 °C

Evinizde bu ilaç varsa sakın kullanmayın!

Evinizde bu ilaç varsa sakın kullanmayın!
Sağlık Bakanlığı, hamilelik döneminde otizm riskini artıran o ilaca karşı uyarı yaptı

Sağlık Bakanlığı, Fransa’da 14 bin kadının bebeklerinin otizm riskini yüzde 40 artırdığı iddia edilen ve Türkiye’de de satılan Depakin adlı ilaç hakkında açıklama yaptı.

Açıklamada, ilacın bebeklerde yan etki olarak gelişimsel bozukluğa yol açabileceği belirtildi. İlacın riskleriyle ilgili ruhsat sahibine, hekimlere ve hastalara gerekli uyarıların yapıldığı vurgulandı. Açıklamada, Depakin ilacının, “sodyum valproat” etkin maddesini içerdiği ifade edildi. İlacın istenmeyen ve bilinen yan etkilerinin bulunduğu kaydedilerek, “Kız çocukları/kız ergenler/çocuk doğurma potansiyeli olan kadınlar ve gebe kadınlarda, yüksek teratojenik potansiyel riski (ilaç ve yabancı maddelerin anne karnından plasenta yoluyla bebeğin dolaşımına geçmesi sonucu bebekte biçim bozuklukları ve noksan gelişme sonucu kendini gösteren bozukluklar) ve uterusta valproata maruz kalan bebeklerde gelişimsel bozukluk riski bulunmaktadır” denildi.

Diğer Haberler
  • Bütün hastalıkları yok eden çare...19 Temmuz 2017 Çarşamba 20:08
  • Diyabetten kurtaran yöntem19 Temmuz 2017 Çarşamba 20:01
  • Hastalıklarla savaşmanın basit yolu19 Temmuz 2017 Çarşamba 19:43
  • Bel ağrısını 9 basit yöntemle yok edin19 Temmuz 2017 Çarşamba 19:32
  • Su her zaman da faydalı olamıyormuş..19 Temmuz 2017 Çarşamba 19:31
  • Bir çok hastalığın belirtisi onda gizli..19 Temmuz 2017 Çarşamba 19:26
  • Sosyal medya kullananlar tehlikede...19 Temmuz 2017 Çarşamba 19:09
  • Yanlış Beslenme Öldürebiliyor11 Temmuz 2017 Salı 16:21
  • Sıcaklarla İlgili Hayati Uyarı11 Temmuz 2017 Salı 16:21
  • Yaz Aylarında Böbrek Taşı Uyarısı11 Temmuz 2017 Salı 16:20
  • EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
    Tüm Hakları Saklıdır © 2011 Ulusal Post | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Yazılımı: CM Bilişim